Цієї днини у 1327 році Петрарка вперше зустрів свою Лауру...

 





Великий поет європейського Середньовіччя, один з тих, хто стояв біля початку та закладав основи епохи Відродження, незрівнянний Франческо Петрарка (1304-1374) своєю славою багато в чому зобов'язаний прекрасній музі - Лаурі де Новес (1301-1348). Ця жінка підкорила серце поета і надихнула його на створення неповторних сонетів, які до цього дня вважаються зразком жанру.



Сонет 61 (Перекладач: Д. Павличко)

Благословенні будьте, день і рік,

І мить, і місяць, і місця урочі,

Де постеріг я ті сяйливі очі,

Що зав'язали світ мені навік!



Благословен вогонь, що серце пік,

Солодкий біль спечаленої ночі

І лук Амура, що в безоболоччі

Пускав у мене стріл ясний потік!



Благословенні будьте, серця рани

І вимовлене пошепки ім'я

Моєї донни — ніжне і кохане,



І ці сторінки, де про неї я

Писав, творивши славу, що не в'яне, —

Й ти, неподільна радосте моя!



Той сонячний квітневий день, коли поет вперше побачив свою кохану, Петрарка запам'ятав на все життя. Вони зустрілися 6 квітня 1327 в Страсну п'ятницю (хоча насправді це повинен був бути Великодній понеділок) у маленькій церковці Св. Клари в передмістях Авіньйона. Петрарка, уже старий, перебираючи архів, знайшов сонет, що раніше йому не подобався, і написав нові рядки: «У рік тисяча трьохсот двадцять сьомий, у квітні, у першу годину шостого дня, увійшов я в лабіринт, де немає виходу».

І через століття нащадки будуть називати ім'я Лаури, як символ безроздільного щирого кохання чоловіка до жінки.

Коментарі

Приєднуйтесь до нас в соціальних мережах

Icon Icon

Книжкова полиця видань НБ ЗНТУ

Популярні публікації

Загальна кількість переглядів сторінки